Scenerią gry są podziemia pałacu Sułtana oraz komnaty pałacowe. Tworzą one rozległe, wielopoziomowe labirynty. Umieszczono w nich także inne elementy wzbogacajace grę (samo bieganie po labiryntach byłoby dość nudne). Heros porusza się po platformach. Niektóre z nich po przebiegnięciu kruszą się i spadają w przepaść.

Kraty. Jak to kraty, blokują przejście. Otwierają się po naciśnięciu odpowiedniej płyty. Mogą też szybko zamknąć się po wdepnięciu w płytkę zamykającą ukrytą w podłodze.

Płytka otwierająca (wystaje z podłogi)
Płytka zamykająca (po lewej)

Kolce. Wyskakujące z podłogi kolce mogą śmiertelnie zagrozić naszemu herosowi. Należy je przeskoczyć lub powoli przez nie przejść.

Gilotyny (Szczęki). W błyskawiczny sposób przepoławiają każdą żywą istotę. Jest kilka sposobów na ich przekroczenie. Można podejść bardzo blisko i zdecydowanym ruchem przekroczyć je, bądź przechodzić je "z marszu" w odpowiednim momencie.
Zamknięte
Otwarte
Wrota do następnego poziomu. Trzeba je otworzyć, aby przejść dalej... Otwierają się po nadepnięciu płyty otwierającej (identycznej jak w przypadku krat, choć ich otwarcie sygnalizowane jest charakterystycznym dźwiękiem).

Łuczywa. Ich głównym zadaniem jest rozświetlanie mroków kolejnych lokacji.

Podczas wędrówki po kazamatach można natknąć się na różne flakoniki. W zależności od kształtu i koloru zawierają rozmaite substancje pomagające, bądź szkodzące głównemu bohaterowi.

Napój energetyczny. Po wypiciu tej substancji heros odzyskuje jedną utraconą jednostkę energii.

Napój wzmacniający. Spożycie powoduje maksymalne uzupełnienie utraconej energii oraz dodanie jednej "strzałki".

Napój halucynogenny. Substancja ta powoduje obrócenie ekranu "do góry nogami", co znacznie utrudnia sterowanie postacią. Odtrutkę w takim samym flakoniku można znaleźć w pobliżu miejsca znalezienia trutki. UWAGA! W sektorze 7 znajduje się płyn umieszczony w takim samym pojemniku. Nie jest on halucynogenem. Po wypiciu można śmiało skakać z dużej wysokości, gdyż powoduje on spowolnienie czasu.

Trucizna. Powoduje utratę jednej jednostki energii.
Copyright © 2000-2011 by halerz