Prince of Persia (Super Nintendo Entertainment System)


Konwersja dobrze sprzedającej się gry to zabieg czysto marketingowy, skutek może być różny. Perfekcyjnie skonwertowaną grę wyróżnia stuprocentowa zgodność z oryginałem mimo innej platformy sprzętowej. Czasem jednak niemożliwe jest takie przeniesienie, choćby dlatego że sposób generowania grafiki jest bardzo odmienny. Innym powodem może być konwersja na mocniejszy sprzęt, wtedy nie ma problemów np. z poprawieniem grafiki oraz oprawy dźwiękowej. Za "Prince of Persia" na konsolę SNES odpowiada firma Konami, co już jest wyznacznikiem jakości. Użytkownicy otrzymali grę nie tylko poprawioną graficznie ale wzbogaconą o mnóstwo dodatków, właściwie przebudowana została cała gra. Niektórzy mogą się krzywić że produkt nie jest wierny oryginałowi, jednak z perspektywy czasu uważam takie posunięcie za bardzo trafne. Etapy z podstawowej wersji rozbudowano i dodano kilka nowych a to dopiero początek nowości. Ale zacznijmy od początku...

Nieco rozbudowane wprowadzenie daje przedsmak oprawy graficznej. Zamiast tradycyjnego widoku zamku w menu wita nas pejzaż portowego miasta, w menu natomiast widzimy księżniczkę w blasku zachodzącego słońca. Ponieważ z założenia Prince of Persia jest grą dosyć trudną, to ciekawą opcją jest trening. Pięć plansz na których gracz poznaje sposób poruszania się, pospolite pułapki czy podstawy pojedynków. Każdy etap treningowy jest utrzymany w innej kolorystyce. Czas przejść do gry właściwej. Już w pierwszym etapie czeka na gracza sporo niespodzianek. Od razu rzuca się w oczy wydłużony czas, aż do dwóch godzin! Czyżby autorzy ułatwili rozgrywkę przedłużając dwukrotnie czas na skończenie gry? Nic z tych rzeczy, etapy z wersji podstawowej zostały rozbudowane (lub przemodelowane w różnym stopniu), a na dodatek gra została wzbogacona o pokaźną liczbę nowych leveli. Aby przejść całą grę gracz jest zmuszony zaliczyć aż dwadzieścia etapów, niektóre są bardzo trudne i nie wyobrażam sobie aby ktoś ukończył SNESowego Prince'a po kilku podejściach. Warto wspomnieć że w kwestii wyglądu etapów KONAMI nie poszło na łatwiznę, kolorystyka zmienia się co dwa, trzy poziomy. Godnym uwagi jest jaskiniowy etap, każda pomyłka kończy się kąpielą w lawie a na ekran nałożony został bardzo efektowny filtr, imitujący gorące powietrze. Wystarczyło poprzestać tylko na tym i już powstałaby znakomita gra, ale programistą przyświecał precyzyjny cel: urozmaicenie rozgrywki. Składają się na to nowe pułapki oraz bossowie. Bardzo rzadko zdarza się aby konwersja była tak rozbudowana, dlatego polecam zapoznanie się z tym dopieszczonym produktem, satysfakcja gwarantowana.
Gra pojawiła się w Serwisie dzięki programmerowi.

Dr_Bakier - Dawid Karpiński

Platforma: SNES
Wydawca: Konami
Data wydania: marzec 1992

Zasoby dla tej wersji:

Pliki midi z gry